loading...

ایران سفر

بازدید : 70
سه شنبه 15 شهريور 1401 زمان : 11:13

اگر بازدید از آثار باستانی و مساجد زیبای تاریخی ایران برای رضایت شما از ایرانگردی کافی نیست، حتما باید از جاذبه های طبیعی بی نظیر ایران دیدن کنید که دنیایی از ماجراجویی و خاطرات خوب را برای شما به یادگار می گذارد، از کوه های مرتفع گرفته تا بیابان های پست جنگل های انبوه تا چشمه های عجیب و غریب.


در اینجا برخی از شگفتی ها و مناظر طبیعی ایران آورده شده است:

دماوند
در حدود 65 کیلومتری شمال کلانشهر تهران، در میانه رشته کوه البرز، قله ای مرتفع قرار دارد که به عنوان بلندترین کوه خاورمیانه شناخته می شود. ارتفاع کوه دماوند 5610 است و همه ساله کوهنوردان از سراسر جهان برای صعود به این قله به ایران سفر می کنند. قله در تمام طول سال پوشیده از برف است. اگر کمی خوش شانس باشید و در ایام غیر آلوده سال (مانند تعطیلات نوروز) در تهران باشید، می توانید منظره باشکوه قله دماوند را از شهر تماشا کنید. قله دماوند علاوه بر زیبایی طبیعی، در فرهنگ، اساطیر و تمدن ایرانیان از جایگاه والایی برخوردار است، چنان که شاعران بسیاری در اشعار خود از کوه نام برده‌اند و افسانه‌های زیادی درباره آن نقل شده است. برنامه های کوه نوردی دماوند >>

برای رسیدن به قله دماوند باید فردی ورزیده با شرایط بدنی خوب باشید. برای رسیدن به قله دماوند یک برنامه سه روزه کوهنوردی مناسب، همراه با تیم خوب پیاده روی، راهنمای دماوند و تجهیزات کامل لازم است.



کویر لوت
کویر لوت یکی از زیباترین مناطق طبیعی ایران است که در جنوب شرق کشور واقع شده و یکی از جاذبه های طبیعی در فهرست میراث جهانی یونسکو در ایران است.
جالب است بدانید که این منطقه یکی از گرم ترین نقاط روی زمین است. کویر لوت بیش از 40000 کیلومتر مربع مساحت دارد و در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی قرار دارد.



دریاچه نمک دشت کویر
یکی دیگر از کویرهای بزرگ ایران که در مرکز فلات و شمال غربی اصفهان و یزد قرار دارد، دشت کویر یا کویر نمک است. طبیعت خشن وحشی اینجا شما را شگفت زده خواهد کرد. کویر معروف دریاچه نمک که در حدود 100 کیلومتری قم قرار دارد، محبوب ترین جاذبه برای بازدید گردشگران است. مطمئن باشید سفر به این منطقه بدون راهنما و تجهیزات مناسب خطرناک خواهد بود.



چشمه های باداب سورت
برای کسانی که به دنیای زمین شناسی علاقه مند هستند، صخره های شگفت انگیز باداب سورت یک جاذبه دیدنی خواهد بود. چشمه های باداب سورت در استان مازندران و در حدود 100 کیلومتری جنوب ساری قرار دارد. سازندهای پلکانی که از رسوبات ته نشین شده چشمه ها به وجود می آیند، در فصول مختلف رنگ های متفاوتی می دهند. طلایی، زرد، نارنجی و قرمز. گفته می شود دو چشمه از این چشمه ها قابل شرب بوده و خواص درمانی دارند. این یکی از مکان هایی است که عکاسان دوست دارند. متاسفانه چشمه های باداب سورت به دلایل مختلف در حال نابودی هستند.



جزیره قشم
کل جزیره قشم مجموعه وسیعی از مناظر و شگفتی های طبیعی است. این جزیره در خلیج فارس در جنوب بندرعباس واقع شده است و به دلیل تنوع زمین شناسی و سازندهای طبیعی به خوبی شناخته شده است. قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس نیز شناخته می شود. به عنوان مثال، غار آب شور در این جزیره به عنوان طولانی ترین غار نمکی جهان شناخته می شود. دره ستاره ها و دره چاهکوه نیز از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران هستند.

آبشار لاتون
آبشار لاتون یکی از بی نظیرترین جاذبه های طبیعی ایران است. اگر در استان گیلان هستید، ارزش دارد یک سفر کوتاه به شهرستان آستارا داشته باشید تا از تماشای بلندترین آبشار ایران لذت ببرید. در دل کوه های جنگلی زیبای این منطقه، آبشاری به ارتفاع 105 متر وجود دارد. اگر به دنبال آرامش هستید، کمپینگ در این طبیعت آرام و آرام توصیه می شود. اگر شما هم اهل ماجراجویی هستید، می توانید راپل بلندترین آبشار ایران را تجربه کنید. به یاد داشته باشید که فصل بهار بهترین زمان برای سفر به این نقطه از کشور است.

تورهای ایران لاتون فالز ایرانسفر لاتون فال گیلان

ماسال، گیلان
روستای ماسال در استان گیلان و پدیده اقیانوس ابری آن یکی از بی نظیرترین مناظر جنگلی کشور است. اگر قصد سفر به ماسال را دارید، لباس گرم را حتی در تابستان فراموش نکنید. در اینجا هوای مه آلود و ترکیبی از کوه های مرتفع و جنگل های انبوه را خواهید دید. بهترین زمان برای سفر به ماسال از اواخر بهار تا اواخر تابستان است. اولس بلانگاه معروف ترین روستای منطقه ماسال است اما پیشنهاد ما سفر به روستای ناشناخته بیلگادول نیز می باشد.



ترکمن صحرا
دشت های معروف ترکمن صحرا در نزدیکی مرزهای ایران و ترکمنستان در شمال غربی ایران و در ضلع شرقی دریای خزر واقع شده است. نقطه بارز این منطقه محوطه گورستان خالد نبی و تپه های سرسبز اطراف آن است. پیشنهاد می کنیم اردیبهشت ماه به ترکمن صحرا سفر کنید. خالد نبی علاوه بر اینکه یکی از جاذبه‌های طبیعی ایران است، یک مکان تاریخی با قدمت بسیار است. این گورستان با سنگ قبرهایی پوشیده شده است که به طور مشخص شبیه اندام های جنسی مردانه و زنانه است.
این گورستان با سنگ قبری پوشیده شده است که به طور مشخص شبیه اندام تناسلی مردانه و زنانه است. برخی از آنها استوانه ای و درپوش هستند در حالی که برخی دیگر جفت و گرد هستند. این گورستان در مجموع دارای 600 بنای یادبود برای اندام های جنسی است که در سراسر مناظر پر جنب و جوش پراکنده شده اند.



روستای اورامان
روستای اورامان (هورامان) کردستان از جمله مکان‌هایی در ایران است که هر گردشگری باید مقصد سفر خود را فهرست کند. اورامان نام منطقه ای کوهستانی است که در مرز ایران و عراق قرار دارد. دره های زیبا با رودخانه های سرسبز و مناظر بدیع به همراه معماری پلکانی جالب روستای اورامان از جاذبه های جالب این منطقه است. اگر به اورامان سفر می کنید، نان های محلی این منطقه را حتما امتحان کنید و بازدید از مریوان و دریاچه زریوار را فراموش نکنید.





روستای سوباتان
روستاهای سوباتان بی شک یکی از زیباترین مکان های طبیعت ایران است که به دلیل سختی مسیرهای دسترسی کمتر برای عموم شناخته شده است، اما در بین مسافران ماجراجو زبانزد خاص و عام است. سوباتان در ارتفاعات تالش است. بازدیدکنندگان عموما پیاده روی را از سمت جنوب غربی کوه (از دریاچه نور) به سمت این دهکده منحصر به فرد آغاز می کنند. بهترین زمان برای سفر به سوباتان ژوئن است که شکوفه های تازه و گل های معطر در همه جا ظاهر می شود.



جاده خلخال - اسالم
جاده ای پر پیچ و خم که استان های زیبا و سرسبز اردبیل و گیلان را به هم متصل می کند. از ابتدای این جاده 70 کیلومتری، طبیعت بکر، زیبایی های وحشی، آبشارها، دریاچه ها، دشت های وسیع گل ها و گیاهان کمیاب را خواهید دید. نیمی از آن جنگل و نیمی دیگر دشت و کوه است.

در حوالی خلخال آب گرم معروفی به نام کیوی وجود دارد که چندان شناخته شده نیست و می توانید بدون نگرانی از پارک خودروها و شلوغی اطراف شنا کنید!



تنگه دم اسب
تنگه دم اسب واقع در منطقه کوهمره سرخی (۵۰ کیلومتری جنوب شیراز) یکی از زیباترین و بکرترین مناطقی است که رودخانه‌ها و آبراهه‌های جذاب آن، بازدید از آن را جذاب کرده است. برای رسیدن به تنگه ابتدا باید از شیراز به روستای کوره بس رسید. لازم است بدانید که چشمه دم اسب، اراضی کنار مسیر و خود تنگه بخشی از برخی اراضی شخصی مردم روستای کوزرگ است.

مسیری که به وضوح پیمایش شده است، فراز و نشیب های زیادی دارد. در برخی مکان‌ها، فرد نیاز به تقلا، عبور از شکاف‌ها و دودکش‌ها دارد. در طول مسیر از بالای کوه دره عمیقی را در دل رودخانه خروشان دوم اسب می بینید که پس از عبور از تنگه ای باریک وارد روستاهای پایین دست می شود. در ادامه، رانش زمین دریاچه ای به طول 200 متر ایجاد کرده است که می توان با شنا یا قایق از آن عبور کرد. ادامه این مسیر به آبشار منتهی می شود.



روستای مازیچال
در نزدیکی شهر کلاردشت روستایی به نام مازیچال با ارتفاع 2600 متر از سطح دریا وجود دارد. ارتفاعات دیدنی مازیچال و مناظر دیدنی با مناظر زیبا، حال و هوای این دهکده کوهستانی یکپارچه را افزایش داده و عبور از میان جنگلی از ابرها، جاده ها را خاطره انگیزتر می کند.

تنگه رغز
به گفته کارشناسان دره نوردی ایرانی، رغز بهترین گزینه برای پذیرش چالش و هیجان است. دره‌های زیادی در ایران وجود دارد، اما عبور از آن‌ها به آسانی رغز نیست. این یکی از بهترین تجربه های ماجراجویی دره نوردی است که می توانید در زندگی خود داشته باشید. دره نوردی مهارت های بسیاری مانند حفظ تعادل، آمادگی جسمانی و ذهنی، شنا، صخره نوردی و غیره را به چالش می کشد.

چندین سال پیش، وقتی برای اولین بار پا به دره رغاز گذاشتم، و مسیر آبشار را با طناب به راه انداختم و پرش‌های زیبایی را در حوضه‌های شفاف و گاهی مملو از ماهی تجربه کردم، هرگز فکر نمی‌کردم این مکان روزی بهترین مقصد برای ماجراجویان باشد.

تنگه رغز در 30 کیلومتری شمال شرقی شهرستان داراب و از دو طرف در میان صخره های مرتفع احاطه شده است، تنگه چهار کیلومتری رغز در آرامش در میان کوه ها قرار دارد. کلمه رغز به معنای لغزنده است و مردم محلی این دره زیبا را به نام تنگه رود خیز می شناسند.
رغز مکانی بکر و دیدنی است، اما به خاطر داشته باشید که رفتن به عمق این دره برای مبتدیان آسان نیست. تراورس باید حداقل آشنایی اولیه با فنون شنا، صخره نوردی و دره نوردی داشته باشد. تجهیزات حرفه ای نیز مورد نیاز است. درباره دره های ایران بیشتر بخوانید >>



جنگل ابر
یکی از دیدنی‌ترین مناظر ایران در جنگل‌های ابری منطقه هیرکانی خزر است. به دلیل قرار گرفتن آنها در کوه هایی که کوه ها به دلیل اختلاف فشار هوا به ابرها اجازه عبور داده و از طریق آنها وارد جنگل می شوند. این پدیده باعث می شود که بتوانید روی ابرها راه بروید. جنگل ابر شاهرود یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین مناطق ایران است که در ۴۵ کیلومتری شمال شاهرود در استان سمنان قرار دارد.



غار علیصدر
علیصدر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های استان همدان و بزرگ‌ترین غار آبی جهان، با هزاران بازدیدکننده در طول سال، به‌ویژه در فصل بهار و تابستان، در زمره محبوب‌ترین مکان‌های ایران قرار دارد. این غار در شهرستان کبود آهنگ واقع شده است. 60 کیلومتری همدان. فاصله کبودرآهنگ تا روستای علیصدر 50 کیلومتر است. این غار در اراضی مرتفع ساری قیه به معنای صخره زرد قرار دارد.

علیصدر یکی از معدود غارهای آبی جهان است. سنگ های دوره ژوراسیک آن از دوره دوم زمین شناسی، شما را به ۱۹۰ میلیون سال پیش می برد. در حالی که از ورودی عبور می کنید، با فضای خنکی روبرو می شوید که باعث می شود گرمای بیرون را فراموش کنید. دریاچه اینجا صاف است، به طوری که کف آن دیده می شود. باید جلیقه نجات را بپوشید و سوار قایق شوید و از لابلای طبیعی غار عبور کنید. باید جایی از قایق پیاده شوید و به سفر خود ادامه دهید.

اگر بازدید از آثار باستانی و مساجد زیبای تاریخی ایران برای رضایت شما از ایرانگردی کافی نیست، حتما باید از جاذبه های طبیعی بی نظیر ایران دیدن کنید که دنیایی از ماجراجویی و خاطرات خوب را برای شما به یادگار می گذارد، از کوه های مرتفع گرفته تا بیابان های پست جنگل های انبوه تا چشمه های عجیب و غریب.


در اینجا برخی از شگفتی ها و مناظر طبیعی ایران آورده شده است:

دماوند
در حدود 65 کیلومتری شمال کلانشهر تهران، در میانه رشته کوه البرز، قله ای مرتفع قرار دارد که به عنوان بلندترین کوه خاورمیانه شناخته می شود. ارتفاع کوه دماوند 5610 است و همه ساله کوهنوردان از سراسر جهان برای صعود به این قله به ایران سفر می کنند. قله در تمام طول سال پوشیده از برف است. اگر کمی خوش شانس باشید و در ایام غیر آلوده سال (مانند تعطیلات نوروز) در تهران باشید، می توانید منظره باشکوه قله دماوند را از شهر تماشا کنید. قله دماوند علاوه بر زیبایی طبیعی، در فرهنگ، اساطیر و تمدن ایرانیان از جایگاه والایی برخوردار است، چنان که شاعران بسیاری در اشعار خود از کوه نام برده‌اند و افسانه‌های زیادی درباره آن نقل شده است. برنامه های کوه نوردی دماوند >>

برای رسیدن به قله دماوند باید فردی ورزیده با شرایط بدنی خوب باشید. برای رسیدن به قله دماوند یک برنامه سه روزه کوهنوردی مناسب، همراه با تیم خوب پیاده روی، راهنمای دماوند و تجهیزات کامل لازم است.



کویر لوت
کویر لوت یکی از زیباترین مناطق طبیعی ایران است که در جنوب شرق کشور واقع شده و یکی از جاذبه های طبیعی در فهرست میراث جهانی یونسکو در ایران است.
جالب است بدانید که این منطقه یکی از گرم ترین نقاط روی زمین است. کویر لوت بیش از 40000 کیلومتر مربع مساحت دارد و در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی قرار دارد.



دریاچه نمک دشت کویر
یکی دیگر از کویرهای بزرگ ایران که در مرکز فلات و شمال غربی اصفهان و یزد قرار دارد، دشت کویر یا کویر نمک است. طبیعت خشن وحشی اینجا شما را شگفت زده خواهد کرد. کویر معروف دریاچه نمک که در حدود 100 کیلومتری قم قرار دارد، محبوب ترین جاذبه برای بازدید گردشگران است. مطمئن باشید سفر به این منطقه بدون راهنما و تجهیزات مناسب خطرناک خواهد بود.



چشمه های باداب سورت
برای کسانی که به دنیای زمین شناسی علاقه مند هستند، صخره های شگفت انگیز باداب سورت یک جاذبه دیدنی خواهد بود. چشمه های باداب سورت در استان مازندران و در حدود 100 کیلومتری جنوب ساری قرار دارد. سازندهای پلکانی که از رسوبات ته نشین شده چشمه ها به وجود می آیند، در فصول مختلف رنگ های متفاوتی می دهند. طلایی، زرد، نارنجی و قرمز. گفته می شود دو چشمه از این چشمه ها قابل شرب بوده و خواص درمانی دارند. این یکی از مکان هایی است که عکاسان دوست دارند. متاسفانه چشمه های باداب سورت به دلایل مختلف در حال نابودی هستند.



جزیره قشم
کل جزیره قشم مجموعه وسیعی از مناظر و شگفتی های طبیعی است. این جزیره در خلیج فارس در جنوب بندرعباس واقع شده است و به دلیل تنوع زمین شناسی و سازندهای طبیعی به خوبی شناخته شده است. قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس نیز شناخته می شود. به عنوان مثال، غار آب شور در این جزیره به عنوان طولانی ترین غار نمکی جهان شناخته می شود. دره ستاره ها و دره چاهکوه نیز از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران هستند.

آبشار لاتون
آبشار لاتون یکی از بی نظیرترین جاذبه های طبیعی ایران است. اگر در استان گیلان هستید، ارزش دارد یک سفر کوتاه به شهرستان آستارا داشته باشید تا از تماشای بلندترین آبشار ایران لذت ببرید. در دل کوه های جنگلی زیبای این منطقه، آبشاری به ارتفاع 105 متر وجود دارد. اگر به دنبال آرامش هستید، کمپینگ در این طبیعت آرام و آرام توصیه می شود. اگر شما هم اهل ماجراجویی هستید، می توانید راپل بلندترین آبشار ایران را تجربه کنید. به یاد داشته باشید که فصل بهار بهترین زمان برای سفر به این نقطه از کشور است.

تورهای ایران لاتون فالز ایرانسفر لاتون فال گیلان

ماسال، گیلان
روستای ماسال در استان گیلان و پدیده اقیانوس ابری آن یکی از بی نظیرترین مناظر جنگلی کشور است. اگر قصد سفر به ماسال را دارید، لباس گرم را حتی در تابستان فراموش نکنید. در اینجا هوای مه آلود و ترکیبی از کوه های مرتفع و جنگل های انبوه را خواهید دید. بهترین زمان برای سفر به ماسال از اواخر بهار تا اواخر تابستان است. اولس بلانگاه معروف ترین روستای منطقه ماسال است اما پیشنهاد ما سفر به روستای ناشناخته بیلگادول نیز می باشد.



ترکمن صحرا
دشت های معروف ترکمن صحرا در نزدیکی مرزهای ایران و ترکمنستان در شمال غربی ایران و در ضلع شرقی دریای خزر واقع شده است. نقطه بارز این منطقه محوطه گورستان خالد نبی و تپه های سرسبز اطراف آن است. پیشنهاد می کنیم اردیبهشت ماه به ترکمن صحرا سفر کنید. خالد نبی علاوه بر اینکه یکی از جاذبه‌های طبیعی ایران است، یک مکان تاریخی با قدمت بسیار است. این گورستان با سنگ قبرهایی پوشیده شده است که به طور مشخص شبیه اندام های جنسی مردانه و زنانه است.
این گورستان با سنگ قبری پوشیده شده است که به طور مشخص شبیه اندام تناسلی مردانه و زنانه است. برخی از آنها استوانه ای و درپوش هستند در حالی که برخی دیگر جفت و گرد هستند. این گورستان در مجموع دارای 600 بنای یادبود برای اندام های جنسی است که در سراسر مناظر پر جنب و جوش پراکنده شده اند.



روستای اورامان
روستای اورامان (هورامان) کردستان از جمله مکان‌هایی در ایران است که هر گردشگری باید مقصد سفر خود را فهرست کند. اورامان نام منطقه ای کوهستانی است که در مرز ایران و عراق قرار دارد. دره های زیبا با رودخانه های سرسبز و مناظر بدیع به همراه معماری پلکانی جالب روستای اورامان از جاذبه های جالب این منطقه است. اگر به اورامان سفر می کنید، نان های محلی این منطقه را حتما امتحان کنید و بازدید از مریوان و دریاچه زریوار را فراموش نکنید.





روستای سوباتان
روستاهای سوباتان بی شک یکی از زیباترین مکان های طبیعت ایران است که به دلیل سختی مسیرهای دسترسی کمتر برای عموم شناخته شده است، اما در بین مسافران ماجراجو زبانزد خاص و عام است. سوباتان در ارتفاعات تالش است. بازدیدکنندگان عموما پیاده روی را از سمت جنوب غربی کوه (از دریاچه نور) به سمت این دهکده منحصر به فرد آغاز می کنند. بهترین زمان برای سفر به سوباتان ژوئن است که شکوفه های تازه و گل های معطر در همه جا ظاهر می شود.



جاده خلخال - اسالم
جاده ای پر پیچ و خم که استان های زیبا و سرسبز اردبیل و گیلان را به هم متصل می کند. از ابتدای این جاده 70 کیلومتری، طبیعت بکر، زیبایی های وحشی، آبشارها، دریاچه ها، دشت های وسیع گل ها و گیاهان کمیاب را خواهید دید. نیمی از آن جنگل و نیمی دیگر دشت و کوه است.

در حوالی خلخال آب گرم معروفی به نام کیوی وجود دارد که چندان شناخته شده نیست و می توانید بدون نگرانی از پارک خودروها و شلوغی اطراف شنا کنید!



تنگه دم اسب
تنگه دم اسب واقع در منطقه کوهمره سرخی (۵۰ کیلومتری جنوب شیراز) یکی از زیباترین و بکرترین مناطقی است که رودخانه‌ها و آبراهه‌های جذاب آن، بازدید از آن را جذاب کرده است. برای رسیدن به تنگه ابتدا باید از شیراز به روستای کوره بس رسید. لازم است بدانید که چشمه دم اسب، اراضی کنار مسیر و خود تنگه بخشی از برخی اراضی شخصی مردم روستای کوزرگ است.

مسیری که به وضوح پیمایش شده است، فراز و نشیب های زیادی دارد. در برخی مکان‌ها، فرد نیاز به تقلا، عبور از شکاف‌ها و دودکش‌ها دارد. در طول مسیر از بالای کوه دره عمیقی را در دل رودخانه خروشان دوم اسب می بینید که پس از عبور از تنگه ای باریک وارد روستاهای پایین دست می شود. در ادامه، رانش زمین دریاچه ای به طول 200 متر ایجاد کرده است که می توان با شنا یا قایق از آن عبور کرد. ادامه این مسیر به آبشار منتهی می شود.



روستای مازیچال
در نزدیکی شهر کلاردشت روستایی به نام مازیچال با ارتفاع 2600 متر از سطح دریا وجود دارد. ارتفاعات دیدنی مازیچال و مناظر دیدنی با مناظر زیبا، حال و هوای این دهکده کوهستانی یکپارچه را افزایش داده و عبور از میان جنگلی از ابرها، جاده ها را خاطره انگیزتر می کند.

تنگه رغز
به گفته کارشناسان دره نوردی ایرانی، رغز بهترین گزینه برای پذیرش چالش و هیجان است. دره‌های زیادی در ایران وجود دارد، اما عبور از آن‌ها به آسانی رغز نیست. این یکی از بهترین تجربه های ماجراجویی دره نوردی است که می توانید در زندگی خود داشته باشید. دره نوردی مهارت های بسیاری مانند حفظ تعادل، آمادگی جسمانی و ذهنی، شنا، صخره نوردی و غیره را به چالش می کشد.

چندین سال پیش، وقتی برای اولین بار پا به دره رغاز گذاشتم، و مسیر آبشار را با طناب به راه انداختم و پرش‌های زیبایی را در حوضه‌های شفاف و گاهی مملو از ماهی تجربه کردم، هرگز فکر نمی‌کردم این مکان روزی بهترین مقصد برای ماجراجویان باشد.

تنگه رغز در 30 کیلومتری شمال شرقی شهرستان داراب و از دو طرف در میان صخره های مرتفع احاطه شده است، تنگه چهار کیلومتری رغز در آرامش در میان کوه ها قرار دارد. کلمه رغز به معنای لغزنده است و مردم محلی این دره زیبا را به نام تنگه رود خیز می شناسند.
رغز مکانی بکر و دیدنی است، اما به خاطر داشته باشید که رفتن به عمق این دره برای مبتدیان آسان نیست. تراورس باید حداقل آشنایی اولیه با فنون شنا، صخره نوردی و دره نوردی داشته باشد. تجهیزات حرفه ای نیز مورد نیاز است. درباره دره های ایران بیشتر بخوانید >>



جنگل ابر
یکی از دیدنی‌ترین مناظر ایران در جنگل‌های ابری منطقه هیرکانی خزر است. به دلیل قرار گرفتن آنها در کوه هایی که کوه ها به دلیل اختلاف فشار هوا به ابرها اجازه عبور داده و از طریق آنها وارد جنگل می شوند. این پدیده باعث می شود که بتوانید روی ابرها راه بروید. جنگل ابر شاهرود یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین مناطق ایران است که در ۴۵ کیلومتری شمال شاهرود در استان سمنان قرار دارد.



غار علیصدر
علیصدر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های استان همدان و بزرگ‌ترین غار آبی جهان، با هزاران بازدیدکننده در طول سال، به‌ویژه در فصل بهار و تابستان، در زمره محبوب‌ترین مکان‌های ایران قرار دارد. این غار در شهرستان کبود آهنگ واقع شده است. 60 کیلومتری همدان. فاصله کبودرآهنگ تا روستای علیصدر 50 کیلومتر است. این غار در اراضی مرتفع ساری قیه به معنای صخره زرد قرار دارد.

علیصدر یکی از معدود غارهای آبی جهان است. سنگ های دوره ژوراسیک آن از دوره دوم زمین شناسی، شما را به ۱۹۰ میلیون سال پیش می برد. در حالی که از ورودی عبور می کنید، با فضای خنکی روبرو می شوید که باعث می شود گرمای بیرون را فراموش کنید. دریاچه اینجا صاف است، به طوری که کف آن دیده می شود. باید جلیقه نجات را بپوشید و سوار قایق شوید و از لابلای طبیعی غار عبور کنید. باید جایی از قایق پیاده شوید و به سفر خود ادامه دهید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 9
  • بازدید کننده امروز : 0
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 28
  • بازدید سال : 63
  • بازدید کلی : 817
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی